Diéta

Először is oszlassunk el egy félreértést, a diéta nem koplalást, nem éhezést, sőt nem is fogyást jelent, hanem irányított táplálkozást! Szóval aki hízni szeretne vagy erőt növelni és ennek megfelelően tudatosan táplálkozik, az is diétázik. A különféle divat-magazinokban vagy önjelölt életmód-tanácsadók által összeállított 1-3-5 napos/hetes/hónapos diéták pont nem érnek semmit hosszútávon. Hiszen ha csak káposztalevet iszok, mert azt írták, akkor az nem irányított táplálkozás, hanem egyoldalú táplálkozás, amivel hosszútávon nem érünk el semmit, max rövidtávon, hiszen a szerveztünk nem kap meg rengeteg szükséges tápanyagot, így szép lassan elkezd leépülni.

A diéta másik félreértelmezése a koplalás; kell a strandalak, így nem eszek. Nos a koplalás lelassítja az anyagcserét, ami ettől fel is borulhat, ami pedig falási rohamokhoz és a szokásos jojó effektushoz vezet.

Nem szabad a diéta alatt zsírt enni. Dehogynem! Csak gondoljunk az alapvető zsírban oldódó vitaminokra például! Kell zsírt ennünk, csak a megfelelő arányban és minőségben.

És az örök kedvenc: 6 után nem eszek! Meddig? Reggel 8-9-ig, szóval úgy kb 14 órán át? Először is az számít, hogy naponta mennyi kalóriát viszünk be és abból mennyit égetünk el, másodszor igaz hogy este lelassul az anyagcsere, de nem lesz minden 6 után fogyasztott ételből zsír!

Szóval tudatosan irányított táplálkozás, nem tudattalanul!