Antioxidánsok

Sokszor hallani, hogy ez is antioxidáns, meg az is, de mire is jó nekünk ezek?

A bevitt táplálékot a szervezetünk elégeti, de eközben szabadgyökök szabadulnak fel, amelyek károsítják a sejteket, szöveteket, így például felelősek az öregedés rengeteg tünetéért, például a ráncokért is, de elősegítik a szív és érrendszeri megbetegedések kialakulását és sajnos egyéb krónikus betegségekért is felelősek lehetnek. Ezek ellen szervezetünk védekezik, de nem tud annyi ellenanyagot termelni, mint amennyi szükséges lenne, így külső forrásból kell azt pótolnunk.

Na, de mik is a legalapvetőbb atioxidánsok és milyen ételeket érdemes fogyasztanunk:

Legalapvetőbb a C-vitamin, nélkülözhetetlen a növekedéshez, a sebgyógyuláshoz.

E-vitamin: csökkenti a szívinfarktus és egyes daganatos megbetegedések kockázatát.

A-vitamin: támogatja a látást és az immunrendszert, de szív és érrendszeri megbetegedések ellen is hatásos lehet.

A növények színéért felelős Flavonoidok: koleszterin- és gyulladáscsökkentő, illetve antiallergén és antibakteriális hatása is van.

Az ásványi anyagok ugyan önmagukban nem antioxidánsok, de szervezetnek igen nagy segítséget jelentenek a saját termelés elősegítésében.

Az ételek pedig: gyümölcsök, zöldségek, tea, kávé, kakaó, vörösbor és csokoládé.

Bónusz: a sport ugyan a szabadgyökök mennyiségét növeli, de pont ezzel a szervezetet védekezésre készteti, így a rendszeres sport pedig megemeli a szervezet védekezési szintjét, így magasabb hatásfokkal dolgozik.