Nincs olyan ember, akinek ne hatna az életére ez a válság, sőt sajnos a legtöbb ember életére negatívan hatással van. Ilyenkor nagyon nehéz megőrizni a pozitív gondolkodást, életszemléletet. Nézzünk néhány tippet, amivel mégis megpróbálhatjuk:

Indítsd a napod pozitívan! Erre több technika is van, érdemes mindegyiket kipróbálni, alkalmazni. Kezd mosolygással a napot! Nem kell hozzá senki és semmi, csak mosolyogj legalább 20 másodpercig. Amíg kávézol vagy fogat mosol gondolj az elkövetkező napra pozitívan: „Remek nap lesz, ma sok jó dolog történik velem, jól fogom érzeni ma magam”! Még jobb, ha ki is mondod hangosan ezeket a mondatokat.

Vedd észre az apró, jó dolgokat is és adj hálát érte! Például, pont ott van a lift vagy pont eléred a buszt. Szuper! Köszönd meg egy mosollyal és magadban ki is mondhatod: Köszönöm! Ezek az apró dolgok sokat számítanak, ha naponta többször is megteszed.

Sose beszélj magadhoz vagy magadról negatívan! Ezzel úgy teszel, mintha kárhoztatnád magad és rögtön ítéletet is hoznál! Ne tedd! Magadról mindig csak pozitívan beszélj, még magadban is.

Ignoráld a negatív embereket amennyire csak tudod, főleg, ha közeli ismerősről vagy barátról van szó. Ellenben vedd körbe magad olyanokkal, akik pozitív szemléletűek. Már a társalgás is másmilyen lesz.

Összegezd esténként a napodat! Akár lefekvés után, gondold végig mik történtek veled és ha valami nem úgy történt ahogy te szeretted volna, képzeld el, játszd végig a szituációt a fejedben a neked legkedvezőbb befejezéssel.