Mikor ideális edzeni?

Örök kérdés, melyik edzés a hatékonyabb a reggeli vagy az esti? Gyorsan meg is mondjuk a választ: egyén függő! Mindenkinek a saját bioritmusa és életmódja határozza meg, mikor tud nagyobb erőt és koncentrációt kifejteni az edzéseken. Aki reggeli pacsirta, annak egyszerűbb a reggeleibe beilleszteni az edzéseket, a másik típus pedig inkább munka után érzi azt, hogy kiváló feszültségoldó egy jó kis edzés. De azért nézzük meg minkét edzés velejáróit!

Ha a kakassal ébredsz:

  • Kevesebbszer hagysz ki edzést, hiszen annak megfelelően ébredsz.
  • Üres a terem, ahol viszont többet kell bemelegíteni a még alvó, merev izmok és ízületek miatt.
  • Felpörgeti a reggeled és ez a pörgés kitarthat napközben.
  • Jobban gazdálkodsz napközben az időddel.
  • Korábban fekszel, így több a minőségi alvásod.

Ha pedig inkább éjszakai bagoly vagy:

  • Könnyebben vezeted le a napi felgyülemlett stresszt.
  • Kisebb a sérülésveszély, hiszen már rég elérted az üzemi hőfokot.
  • Ugyan zsúfoltabb a terem, de könnyebben veszed rá a barátod, kollégád, hogy veled tartson.