blank

Ha immunrendszer erősítésről beszélünk, akkor nagyon sokunknak a C-vitamin jut eszünkbe, nem véletlenül. A C-vitamint Szent-Györgyi Albert fedezte fel, aki napi 1000mg-ot szedett belőle, betegség esetén pedig napi 8-9000mg-ot. 93 éves koráig élt. Azért az nem olyan rossz.

A nemzetközileg és Magyarországon is elfogadott napi mimimum beviteli mennyiség 75mg. Az elég messze van az 1000-től. Ez a mennyiség arra elég, hogy a skorbutot ne kapjuk el. De amúgy 100g citromban nincs ennyi C-vitamin, csak kb 50mg! Mint látjátok mi is citrusfélével raktuk fel, mert az agyunk ahhoz köti, pedig például a csibebogyóban, feketeribizliben vagy az élénk zöld és vörös paprikában sokkal több található.

Akkor mennyit is szedjünk most, hogy a kialakult helyzetben nem ártana megerősíteni az immunrendszerünket? Egészséges szervezet esetén nyugodtan szedjünk napi 1000-2000mg-ot, de ha úgy érezzük picit le vagyunk gyengülve egyes tanulmányok szerint 5-6000mg is megengedett. Természetesen legyen a nap folyamán elosztva és lassú felszívódású és az sem baj, ha a felszívódás meg van támogatva csipkebogyóval vagy szőlőmagkivonattal.

Bónusz: mivel vízben oldódó vitamin, nem tudjuk túladagolni, max kipisiljük, de természetesen egyénenként eltérő választ adhat az emelt dózisra a szervezet.