Szellemi frissesség

Nyilván ez a bejegyzés inkább az idősebb korosztályt célozza meg, de mindannyiunknak vannak időskori hozzátartozói akik társaságát még hosszú ideig élvezni szeretnénk, így íme néhány trükk, hogyan őrizzük meg szellemi frissességüket:

Leghatárosabb módja a mozgás! Már heti 3 aerob mozgás csodát tud művelni és sosem késő elkezdeni, ha eddig nem is mozgott semmit, irány sétálni!

Nem csak a testet, az elmét is edzeni kell: keresztrejtvény, logikai játékok, de akár a most oly divatos számítógépes vagy konzol játékok között is rengeteg mentális képességet fejlesztő darab akad.

Megdolgoztattuk az izmaink, az elménk, de mivel tankoljuk fel a testünk? Nagyon fontos a táplálkozás, hiszen bizonyítottan hozzájárul a szellemi frissesség megtartásához. Szóval; zöldség, gyümölcs, teljes kiőrlésű gabona, hal, csirke. Ezekből építkezzünk.

Végül a szociális kapcsolatok, a kommunikáció fontossága sem elhanyagolható. Mások meghallgatása, hozzászólás, vélemény formálás, interakciók. Mind, mind hozzájárulnak a kognitív képességek fejlesztéséhez.