Régi közkeletű fogyási módszer, hogy este 6 után ne együnk semmit. Onnan fakad az alapötlet, hogy este már nem vagyunk olyan aktívak, így a szervezet nem égeti el amit megeszünk, hanem zsírrá alakítja, bármit is ettünk.

Nos, ha este 6 után eszünk, a szervezetünk kb 3-4 óra elteltével már éhes lesz és a raktárakhoz fog nyúlni tápanyagért, mert ugyan nem vagyunk olyan aktívak, de a 8 órás alvás alatt is energiára van szüksége. Amiért ez a módszer működhet, hogy a nap folyamán csak kevesebb órában fogsz enni, de itt megint fontos megjegyezni, hogy abban a kevesebb órában is tudsz annyi kalóriát bevinni ami hízáshoz vezethet, illetve ha este hat után még mindig éhezel, akkor a szervezet egy idő után elkezd tartalékolni arra az időszakra vagy ha az agyad adja fel előbb, akkor éjszaka a hűtő előtt fogsz kikötni.

De akkor mi a jó megoldás? A szervezetnek van egy egész napos kalóriaigénye, amit a nap folyamán szépen elosztva kell bevinni, ennek kell hogy a része legyen az este 6 utáni étel is, amit érdemesebb úgy összeállítani, hogy túlnyomó részt fehérjéből és könnyed zöldségekből álljon.

És ne éheztessük magunkat este 6 után, főleg ha csak 10-11kor fekszünk le.