d-vitamin

Az egyik legfontosabb vitamin, mégis nagyon sokan elhanyagolják. Igaz ugyan, hogy szervezetünk is képes előállítani napfény hatására, de a tél folyamán raktáraink leürülnek, így érdemes külső forrásból pótolni, amíg meg nem nő a napsütéses órák száma. Nézzük mire van hatással:

Legfontosabb feladata a csontok egészségének biztosítása a kalcium beépítésével, nélküle nincs egészséges csontozat.

Segít a cukorbetegség megelőzésében és a vércukorszint-szabályozásban.

Gondoskodik az idegrendszer megfelelő működéséről, csökkenti a stressz-szintet.

Jótékonyan hat a koncentrációra, a tanulási folyamatokra és serkenti a memóriát is.

Segít a szervezetnek legyőzni a gyulladásos tüneteket.

Megelőzi a különféle rákos megbetegedések kialakulását.

Bónusz: Fontos megjegyezni, hogy zsírban oldódó vitamin – például ezért sem szabad elhagyni a zsírok fogyasztását – és felszívódását nagyban elősegíti az A-vitamin.

0 hozzászólások

Válasz

Szeretnél te is hozzászólni?
Regisztrálj ingyenesen!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük